søndag 2. september 2012

Ukemeny uke 36

Inspirert av Cecilie i forstaden legger jeg ut ukemenyen for kommende uke. Jeg har skrevet ukemenyer i noen år, og har som mål å lage ukemenyer hver uke. Sånn i det store og det hele gjør jeg det. Det store unntaket er i forbindelse med graviditet, for da er matlysten min så uforutsigbar at det rett og slett ikke funker, men den siste drøye måneden har jeg kommet i gang igjen med planleggingen.

Ukemenyer er supre på mange måter, det er økonomisk og gir litt bedre oversikt over hva som befinner seg i kjøleskapet og (ikke minst) hva som må brukes opp. Men min hovedmotivasjon er rett og slett å slippe å stå i butikken klokka 16, trøtt og lei, og gjerne med tilsvarende trøtte og leie barn på slep, helt uten middagsmotivasjon. Jeg evner virkelig ikke å være oppfinnsom på det tidspunktet, og det blir vanskeligere å få inn fisk og vegetarmiddager på menyen. Med andre ord - ukemenyer sparer meg for mye stress og mas!

Så til kommende ukes meny!

Mandag: Hjemmelagde fish fingers, ovnsbakte søtpotetbåter, salat med granatepleperler, remulade.
Tirsdag: Linsesuppe med fetaost
Onsdag: Chicken tikka masala fra frysen, ris, agurk- og tomatsalat og chutney
Torsdag: Slageren fra uka som gikk - ovnsbakt laksefilet med ris og grønnkål
Fredag: Hjemmelaget tomatsuppe med makaroni, egg og "cheese & Marmite twists"
Lørdag: Pizza à la Villa Paradiso med spekeskinke, ruccola og pinjekjerner
Søndag: Hjortekjøtt fra frysen med foreløpig ukjent tilbehør

Pizzadeigoppskriften fra Villa Paradiso fant jeg i A-magasinet for noen år siden, og har brukt den siden. Den er super!

1 kommentar: