tirsdag 11. september 2012

Høsten er her

... og i den anledning så jeg behovet for en høstpose til vogna. Vi har alt en super Voksi-style vinterpose som svigermor sydde til eldstejenta, men i og med at fôret ligger dobbelt på toppen i den posen, blir den i overkant varm på høsten. Så da satte jeg i gang, utstyrt med en dyne fra KID (Albert heter den) og stoffer kjøpt hos Textart. Fremgangsmåten fant jeg her, og tilpasset størrelsen så posen passer perfekt i Bugabooen vår.


Vognposen i sin helhet.


Kanten øverst på lokket kan kneppes ned.


Jeg er fornøyd med både fargene og fasongen!

Et morsomt og nokså enkelt prosjekt - det tok meg vel totalt 6-7 timer å få den ferdig. Arbeidet blir en smule oppstykket når man må ta seg av en aktiv baby innimellom, så jeg tror vel egentlig at det kunne gått enda litt raskere om jeg hadde kunnet jobbe sammenhengende. Det eneste problemet jeg hadde var at symaskinen min slet litt på de tykkeste partiene, så sømmene er ikke fullt så pene som jeg skulle likt enkelte steder, men det får være. Den gamle arbeidshesten min (en Bernina Record 830) gjør likevel en utmerket jobb.

Ellers går det i miniatyrklær om dagen, vi har nemlig fått en liten mannekeng i hus. Hun heter Barbamamma her i huset - en kombinasjon av at storesøster ble kjent med Barbapapa først og at mannekengen i tillegg er mammaen til tre små jentedukker - men er nok bedre kjent som Barbie i verden forøvrig. Skal se om det kan bli en post om det etterhvert, også. Jeg synes det er kjempeartig å sy klær til Barbie igjen - det var gjennom den aktiviteten jeg lærte meg å sy klær til meg selv. Ørsmå mønstre fra McCall's, kjøpt i London på 60-tallet av min mor, er nesten like detaljerte som mønstre i damestørrelse, med innsnitt, ermer og kanter.

2 kommentarer:

  1. Wow, den ble superfin. Flink er du! Fikk nesten litt dårlig samvittighet over at jeg er i ferd med å kjøpe en voksipose...

    SvarSlett