søndag 8. november 2009

Søndag!

Her har det vært altfor stille i det siste, tiden strekker ikke alltid til. Etter utenlandstur og enda mer oppussing tror jeg imidlertid at jeg skal få litt mer tid til moro fremover.

For tiden er jeg på en sunn bølge, og har lyst på fornuftige ting å spise. Stort sett, ihvertfall. Favorittfrokosten om dagen ser slik ut:



Oppskåret eple, yoghurt (Biola naturell eller Alltid Vanilje) og hjemmelaget kokosmüsli på toppen. Nam!

Men i dag er det farsdag, og ettersom det er mannens første som pappa, må det nesten bli kake. Mississippi Mud Cake står i ovnen og godgjør seg.



Jeg er spent på resultatet, syntes røren var litt vel søt og slang oppi litt salt og ekstra kaffelikør for å døyve litt på søtsmaken, men den blir sikkert bra. Det lukter ihvertfall nydelig!

Helgen forøvrig har blitt brukt til å ordne og fikse. I går hang vi opp to veggskap til stoffer på kontoret - Faktum horisontale kjøkkenskap fra Ikea. (Bilde fra Ikeas nettsider.)



I dag har vi hengt opp to lamper, og mens kaka steker og pizzadeigen hever skal vi feste gulvlister på soverommet vårt. Kanskje kommer det noen flere bilder utover kvelden.

2 kommentarer:

  1. Mmm, deler du oppskrift på kokosmusli? Det hørtes godt ut!! Ble mud-caken god? Hørtes godt ut sånn du lagde den.. (hmm, ble litt sulten igjen her jeg..)
    Ha en fin lørdagskveld! :)

    SvarSlett
  2. Hehe, ikke så flink til å følge med her...

    Kokosmüslien består av 5-6 gode ss honning som jeg "smelter" i en egnet ovnsform (jeg bruker en liten langpanne), kanskje en halv pose havregryn, en neve av hver av solsikkefrø, linfrø, sesamfrø og hakkede nøtter, evt litt bokhveteflak hvis man har, og tja, 2 dl kokos? Jeg skulle helst hatt kokosflak, men det er klin umulig å få tak i her til lands, så jeg bruker vanlig kokosmasse. Blandes med honningen og ristes i ovn i en halvtimes tid, må snus litt på underveis. Når det er ferdig og avkjølt blander jeg inn en god neve tørkede blåbær (eller tranebær eller rosiner eller hva man måtte ha lyst på) og speltflakes.

    Mud-caken ble god, og den passer navnet. ;) Tung og gjørmete, på en måte. Men uten myrlukt og -smak, heldigvis!

    SvarSlett