fredag 23. august 2013

Endelig!

Det ble en lang sommerferie i år, både fra bloggen og fra symaskinen. Men i dag fikk jeg endelig satt meg ned litt, en siste gang før hverdagen snus på hodet fra mandag av. Da begynner jeg å jobbe, og tidsklemma er vel sannsynligvis et faktum. Men dagen i dag hadde jeg for meg selv, og jeg har sydd! Tunika og tights til storesøster ble det, så får lillesøster få seg litt nytt en annen dag. Jeg lurer på å sy noe til henne av de samme stoffene, som de kan ha på seg når de skal fotograferes i barnehagen. Litt likt, men ikke helt. Kan ikke det bli allright?

Bildene er tatt med mobilen og derfor av diskutabel kvalitet, men de dokumenterer i det minste dagens produksjon.




Stoffene er fra Lillestoff (prinsessene), Stenzo (prikkene) og, tja, ensfarget? - handlet hos Textart tidligere i sommer, mens den orange ribben er fra Stoff&Stil. Mønstrene er fra Ottobre nr 4/2013. Stoffet ble faktisk kjøpt inn før bladet dumpet ned i postkassen, tro det eller ei - de har nemlig brukt det samme stoffet til tunikaen der. Men tunikaer og kjoler er hva ungen kler seg i stort sett hver dag, så da ble det nokså likt denne gangen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar