tirsdag 23. mars 2010

Sjokolade- og bringebærmuffins

I dag mikset jeg meg frem til en ny muffinsoppskrift. Namnam! Jeg har brukt britiske cup-mål (ganske enkelt fordi dl-målene var til oppvask og jeg er lat), som tilsvarer ca 250 ml.

2 egg
1 cup sukker
1,5 cup self-raising flour (kan byttes ut med vanlig hvetemel med en teskje bakepulver)
ca 0,5 cup mørk kakao
Vaniljesukker eller vaniljeekstrakt
0,5 ts natron
125 g smeltet smør
ca 2 dl melk
1,5-2 cups frosne eller friske bringebær

Pisk eggedosis av egg og sukker. Bland sammen mel, kakao og natron, og bland ca halvparten inn i eggedosisen. Bland så i noe av væsken, så resten av melet, og til slutt resten av væsken. Fordel i muffinsformer, jeg brukte 12 halvstore, men burde nok hatt et par former til. Dryss bringebærene over og trykk dem litt ned i deigen, før det hele settes i ovnen på 190-200 grader i ca 20 minutter. Nyt med en god kopp te.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar