torsdag 26. januar 2012

Litt av hvert

Jaja, en veldig aktiv blogger er jeg vel fortsatt ikke. Men jeg synes jo liksom jeg må ha noe å blogge om... Litt produksjon har det dog blitt de siste par ukene, også, så her kommer litt hummer og kanari.



Stellematte til å ha i veska - jeg har store planer om å droppe hele stelleveskestyret denne gangen, og bare bruke en vanlig, stor veske pluss en vognpose. Fikk liksom aldri dreisen på det med stellevesker, jeg, det ble rett og slett for mange rom og lommer. Så stellematte, en våt-/tørrpose, smokkeholder og en liten våtpose til kluter står på syprogrammet. Første punkt er altså unnagjort.

Et lag PUL, et lag frotté i midten og microfleece mot huden.



Meitai med sjalstropper. Jeg har aldri prøvd sjalstropper før, så er spent på hvordan det fungerer. Men utfra testing med lillejentas dukke og stor mage virker den ihvertfall brukbar! Et aldri så lite resteprosjekt (med stoffer fra en meitai jeg sydde til lillejenta i fjor), og jeg hadde selvsagt ikke nok av det turkise til midjebeltet. Men jeg ble i grunnen ganske fornøyd med resultatet, likevel.

(Beklager elendig bilde - jeg hater å ta bilder av meitaier som ikke er i bruk... Det blir liksom ikke bra samme hva. Jeg prøvde først å henge den på en kleshenger, men den bare skle ned!)



Og til slutt et par "vottesokker" fra boka Myk start. Kjapt og greit prosjekt innimellom jakke- og teppestrikking - jeg har såvidt begynt på et teppe til en venninne med baby i magen. Litt avveksling må man ha! Strikket av Drops Baby Alpaca Silk, i farge 6347, som jeg vil beskrive som lavendel. Blir nok en matchende lue etterhvert, også.

1 kommentar:

  1. Fin-fine ting!
    Er det frekt å stjele ideer, mon tro? Den stellematten så super ut :)

    SvarSlett