onsdag 4. januar 2012

Teppe til mageboeren

Da jeg var gravid med lillejenta, var et enkelt, rillestrikket teppe det første strikkeprosjektet jeg begynte på. Jeg hadde ikke strikket på årevis, hadde aldri helt skjønt greia, men med baby i magen endret det seg nesten over natta. Siden har det blitt opptil flere tepper, masse små og litt større plagg, luer, votter... Det er gøy å strikke til småttiser, særlig fordi det går relativt fort!

Uansett, en maibaby er jo noe litt annet enn en februarbaby. Så jeg tenkte at et luftig teppe i merinoull, det er sikkert kjekt å ha. Så da gikk jeg i gang med Pickles' På veg helseteppe. Jeg brukte Pickles-garn, også, jeg ville gjerne ha tynn merino, og de har jo en del fine farger. Har ikke strikket med dette garnet tidligere, så jeg er litt spent på hvordan det oppfører seg med tanke på nupping og denslags. Den som lever får se, regner jeg med. Kjapt og greit prosjekt som hadde gått veldig raskt, hadde det ikke vært for et lite (eller ganske stort, egentlig) anfall av strikkevegring på senhøsten. Men nå er det ferdig - dog ikke blokket - og nesten klart til mageboeren kommer ut.



En liten jakke av Drops BabyAlpaca Silk er også påbegynt (jeg kunne jo ikke la være å handle litt på det store alpakkasalget Drops kjørte før jul!), samt jakke til hentesett. Førstnevnte sees her:



Også må jeg jo vise frem et herlig lite plagg som fant veien hit nylig. Det er sannsynligvis en lillesøster i magen, men kjønnsdelte farger har aldri vært min greie, ei heller er jeg glad i pastellfarger, og jeg elsker mønsteret på denne (fjorårs-) serien med ull/silke fra Joha. Lillejenta har matchende pysj, og syntes det var stor stas med lik body til babyen i magen. Jeg har klart å skaffe pysjen i størrelse 60 også, men den har ikke ankommet landet.



Og til slutt - siden jeg sliter litt på glatta på grunn av et bekken som liker seg best på jevn og uglatt asfalt, har jeg handlet meg litt vår til å ta med inn i stua. Det pynter riktignok opp sammen med et fortsatt lysende juletre og noen røde asaleaer, men pytt! Lyset i det fjerde rommet er et soyalys fra iherb. (Og her passer det kanskje å slenge inn min kode for førstegangshandlere på iherb - ISE306 - som gir $5 avslag ved første kjøp for nye kunder, og meg et par dollar på min iherb-konto.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar