mandag 9. januar 2012

Tøybleier

Vi brukte tøybleier til førstemann, og mageboeren skal nok også få pakkes inn i bambus, hamp og ull. Men mannen i huset har ytret ønske om å ikke bare ha brettebleier til nyfødt, så her er det tøybleiesøm på gang. Noen har jeg sydd tidligere (i høst, for det meste), andre har blitt til nå i jula og på nyåret. Voldsomt mange er det ikke, men i kombinasjon med det vi har fra før, noen kjøpebleier og litt brettebleiebruk, tror jeg det vil bli en bra kombo. (Beklageligvis er noen av bildene nokså uskarpe - snø og begrenset dagslys kombinert med en latsabb som ikke gidder å finne frem speilrefleks og blits resulterer i denslags.)

Bleiene det er bilde av her er såkalte "extended tab prefolds", en idé jeg freidig har stjålet fra Megaroo's. Men det er jo kun til privat bruk, så det er lov! Materialene er ytterstoff/pyntestoff av bomullsinterlock, et lag hampfleece i midten og bambusfrotté innerst. Og KAM-knapper.


Ja, også bilder, kanskje? Der var jeg litt kjapp på enter-tasten.









Også slenger jeg med bilder av to hjemmesydde formsydde bleier (dvs bleier som krever et sperrelag utenpå, av ull eller såkalt PUL (laminert polyester, stort sett). Den lilla manglet visst knapper da bildet ble tatt, ser jeg. Materialene er omtrent de samme som til prefold-bleiene, dog med litt strikk i sidene og i ryggen i tillegg.



1 kommentar:

  1. Åh, de har så fine bleier! (*fnise*)
    Veldig kule mønstre!

    SvarSlett