fredag 10. august 2012

Sjokoladefrokost på kneet

Jeg blir en sucker etter "all things chocolate" når jeg ammer. Helt vill. Må ha det, bare må ha det! Denne gangen vet jeg jo at sjokoladesuget høyst sannsynlig avtar igjen om noen måneder, men jeg prøver likevel å finne litt sunnere måter å tilfredsstille behovet på. En sjokoladeplate om dagen er nok ikke helt optimalt i lengden... En god inspirasjonskilde om dagen er derfor bloggen til Chocolate-Covered Katie. I dag ble det "chocolate oatmeal" til frokost etter at eldstejenta var levert i barnehagen. Nam! Pyntet med friske bringebær og spist mens tallerkenen ble balansert på kneet. Sånn er det å være småbarnsmamma. ;)



SJOKOLADEHAVREGRØT
1 stor porsjon


1,25 dl havregryn
3,5 dl rismelk
2 ss kakaopulver (jeg bruker Navitas Naturals)
1 ss kokosolje
Litt salt
Søtning etter smak - denne gangen ble det noen dråper flytende stevia med karamellsmak på meg

Havregrøt er vel noe de fleste kan lage? Jeg koker i kjele, siden vi ikke har micro. Blander havre, væske og kakao, koker opp, og tilsetter kokosolje, salt og søtning når konsistensen er passelig.

Minner om min rabattkode ISE306 hvis du er førstegangshandlende hos iherb. Den gir $5 i rabatt til den som handler, og et par dollar på min bonuskonto.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar