tirsdag 28. august 2012

Skjerf!

Entréen vår... er stort sett et salig kaos av barnesko, voksensko, yttertøy, barnevogn, sparkesykkel, paraplyer og mye mer. Ingen i familien er utpreget flinke til å sette/henge ting tilbake på rett plass. I tillegg går den over to plan, med en trapp mellom, så gulvplassen er nokså begrenset, samt at småting fort blir liggende i trappa på vei opp eller ned. Men i dag har jeg i det minste fått orden på skjerfene mine!

Jeg har tenkt på det de siste dagene, at løsningen jeg hadde før bare så rotete ut. Jeg har hatt dem hengende på en slik henger fra IKEA, som nok egner seg best til å henge i et skap. I dag gikk jeg innom Åhlens, mest for å kikke, men fikk øye på et bord med salgsrester - "Alt på bordet 5 kr". Og der lå jo noen alldeles utmerkede knaggrekker til oppbevaring av skjerfene mine! Tre stykker fikk bli med meg hjem, og jeg hang sporenstreks opp to av dem. Ble det ikke fint, vel? (Ihvertfall hvis man ser bort fra den heller slurvete malejobben gjort av tidligere eier - vi har ikke kommet så langt som å pusse opp der ute enda... Det er jo tross alt bare tre år siden vi flyttet hit.)


To små SmartStore-kasser ble også med hjem i dag, de har fått plass under Pastillen vår, og er tiltenkt alt sånt småplukk som er kjekt å ha tilgjengelig, men som ikke trenger å ligge fremme til enhver tid. Kassene passet perfekt innunder benken, både i høyden, dybden og (to) i bredden. Clas Ohlson har 30% på disse kassene om dagen - ikke dumt! Vi har mange av de litt større, de er utmerkede til oppbevaring av barneklær, tøybleier m.m. De store kjøper vi i 3-pk på SmartClub, men jeg har ikke sett disse små der. 

Så her går vi inn i høsten med et håp om litt mer orden i entréen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar