mandag 13. mai 2013

Mer hyllepapir + den beste teen

Jeg har visst fått dilla! Veldig artig - og enkelt - å jobbe med, det hyllepapiret. Eller kontaktpapiret; var det ikke det det het den gangen det var gjennomsiktig og man brukte det til å klistre pressede blomster fast på papplater? Hyllepapir forbinder jeg egentlig med vokset dekorpapir og en svunnen tid. Nåja, det spiller ikke så stor rolle. Gøy er det uansett!

Jeg har dilla på en annen ting også, og det er denne fantastiske teen. Nå har jeg dessuten en utmerket grunn til å lage meg en kopp hver kveld, siden eldstejenta insisterer på at jeg skal "plinge" med tekoppen min etter at hun har lagt seg. Jeg fortalte henne nemlig om de trygge og gode lydene jeg lyttet etter fra etasjen under da jeg var barn og skulle sove. Det var to: lyden av teskje mot tekopp og rasling med avisen. Avisrasling blir det ikke så mye av på kveldene her i huset, men litt plinging med teskjeen er greit å få til. I dag var dermed grunnlaget lagt for en fin kveld - en kopp god te og litt hobbypusling.


Også kveldsprosjektet, da. Jeg har alltid hatt en forkjærlighet for Ikeas Moppe-kommoder. De er helt perfekte til alskens småplukk, og her i huset rommer de alt fra sysaker til Warhammer-figurer. Lykken var derfor stor da jeg fant en liten Moppe på Ikea før jul. De er borte igjen nå, så kanskje var det en midlertidig relansering? Den er ihvertfall super til ymse perler, kreppapirremser, smykkelåser og dekortape. Men litt kjedelig å se på. Så i kveld har den fått nye klær i form av selvklebende hyllepapir i kvadrater à 8x8 cm. Suverent for en som sliter med å male og tapetsere de fine kommodene, det virker så veldig permanent. Og resultatet ble supert! 


(Og siden jeg nå engang reklamerer litt for iherb, så slenger jeg med min personlige rabattkode her - den som gir førstegangshandlere $5-10 i rabatt avhengig av hvor mye man handler for, og som gir meg et par dollar inn på iherb-kontoen. Bruker du den, blir jeg veldig glad! ISE306)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar