søndag 13. september 2009

Barnerom på gang!

Endelig har jeg kommet i gang med å male barnerommet. Det skal bli et landskap med himmel og gressbakker, med skyer på himmelen, sauer og diverse andre dyr litt rundt omkring på bakkene, ballonglampe i taket og forhåpentligvis et grønt "gressteppe". For sistnevnte har jeg bestemt meg for hva jeg vil ha før jeg har funnet det i butikk, og det er jo sjelden noe sjakktrekk. Men før eller senere finner jeg nok noe jeg liker. Et par bilder av "a work in progress":





Det nydelige, nyslipte originale tregulvet er gjemt under malerpapp for anledningen, men det skal nok vises frem ved en senere anledning. På veggene har vi brukt "veggfornyer", med et heller begredelig resultat. Det var noe herk å jobbe med, og resulterte i masse bobler da vi malte over med grunning. Dermed droppet vi det i de øvrige rommene, og gikk for rullesparkel i stedet.

For å få til bakkene pent har jeg brukt en spesialmaskeringstape fra Tesa, den kan absolutt anbefales hvis man skal prøve seg på å male figurer på vegg!

2 kommentarer:

  1. Det rommet kommer til å bli helt herlig, gleder meg virkelig til å se flere bilder etterhvert =)

    SvarSlett
  2. Ja, jeg tror det blir bra! Det er jamen moro å dekorere og innrede barnerom. Jeg syntes alltid at mamma og pappa var skikkelig teite som ikke lot meg få annet enn kjedelige hvite vegger som liten, så lillejenta kommer vel ikke til å få ensfargede vegger om hun så tigger. ;)

    SvarSlett