fredag 14. juni 2013

Golden Hands Monthly

Mamma rydder. Det betyr at en del av overskuddet kommer hit til meg, for mamma er ikke noe glad i å kaste ting. En del av det går rett til Grønmo, men innimellom er det ting jeg har lyst til å ta vare på, også. Som bladstabelen jeg fikk i forrige uke. Den inneholdt atten utgaver av "Golden Hands Monthly" fra årene 1974-76, samt ymse Burda, KK og andre dameblader med baby- og barnestrikk og -søm. Ganske artig! En del av oppskriftene er fryktelig tidstypiske, og de er i veldig stor grad strikket/sydd av akryl, polyester og nylon. Men snittet er i stor grad veldig bra, og med noen justeringer, andre materialer og ikke minst andre farger, tror jeg jeg kan få litt ut av disse mønstrene.



Noen av mønstrene jeg kunne tenke meg å sy: 

Kjole

Skjørt

Kåpe!

Blazer

Et utvalg barneblader: 

Anno hhv 1974, 1983 og ukjent.
 Og til slutt denne lille skatten: "Den myke mann - noe herk?" undret KK i mars 1983. ;)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar