søndag 16. juni 2013

Søndag kveld + nytt dørskilt

Enda en helg er overstått... Ukene fyker av gårde for tiden. Med to små i hus er helgene hektiske, men (stort sett) fine. Husarbeidet legger vi gjerne til søndag, så er det nogenlunde ryddig her til ukestart. I dag rakk vi riktignok bare andreetasjen, som trengte en grundig rydding, støvsuging og nytt sengetøy, så stueetasjen har sett bedre ut. Vi får se hva jeg får tid til i morgen.

Noen småprosjekter har jeg fått unna i helgen - hvorav spesielt ett burde vært gjort for lenge, lenge siden. Men jeg er strålende fornøyd med resultatet, og hadde jeg gjort det i fjor sommer, som jeg strengt tatt skulle ha gjort, så hadde jeg ikke hatt det artige hyllepapiret fra Tiger å leke meg med. Ergo får det bare være at stakkars lillesøster har manglet på dørskiltet vårt i hele sitt første leveår...


Til ære for ukjente lesere har jeg tilogmed retusjert vekk navnene våre. Ikke dårlig, vel? ;)
Konseptet er enkelt - jeg kjøpte en magnetisk akrylramme på Muji/Åhlens da vi flyttet hit i 2009, limte den på døra med Tec7 og la en helt enkel papirlapp med navnene våre på inni før jeg tapet igjen med helt vanlig magic tape. Det har fungert supert, og hadde det ikke vært for lillesøster hadde det nok fått henge som det var. Men det nye er bare SÅ mye kulere enn det gamle! Jeg klippet et rektangel av det mye omtalte hyllepapiret, fant frem Dymoen og skrev i vei. Klistret på navnene og gikk deretter ut og klistret hele rektangelet på den delen av ramma som er limt fast på døra. Deretter fikk mannen leke seg med en av sine nyere anskaffelser - Sugru. Ganske kult, synes jeg! Og helt i min gate, fargemessig. Sier litt mer om beboerne enn det gamle svart-hvite skiltet.

Nå sitter jeg og gjør kjedelige voksenting (les: legger inn regninger, svarer på mailer og annet som eldstejenta fant ut at det var like greit å sovne fra), men litt pønt kan man vel kose seg med likevel? Så jeg har tent noen lys og koser meg med en kopp fantastisk god vaniljete fra St. Dalfour. Nam! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar