torsdag 20. juni 2013

Pinneprosjekt II

Fiks ferdig! Jeg er veldig fornøyd, selv om jeg ikke kan si meg helt enig i reklamen som lover "no brushmarks". Til tross for dyreste pensel fra Jordan og masse maling på penselen. Men slettes ikke galt, og mye bedre enn alle vannløslige malinger jeg har prøvd tidligere. Temperaturen er jo dessuten litt for høy til å være optimal for maling for tiden. Tror meget mulig at det blir kjøpt inn litt Supreme Finish til alle dørkarmene vi fortsatt ikke har fått malt. 


Fargekoden er S 2050-B70G. Jeg hadde egentlig ønsket meg en knallgul stol, og hadde fargeprøve på S 0575-G90Y med meg til butikken. Men SF kunne ikke blandes i de skarpeste gulfargene (en erfaring jeg har gjort meg tidligere også, da med Sens-malingen), så da ble det altså sjøgrønn i stedet. Fargen plukket jeg i butikken, men da jeg kom hjem, hadde jeg visst fargeprøve på den også liggende fra før. Jeg vet ihvertfall hvilke farger jeg liker! 

Nå har stolen fått møbelknotter på og skal få herde i noen dager før vi tar den ordentlig i bruk. Og malingen skal få brukes videre på et slitent lite bord jeg fikk fra naboene. Det har behov for en god del TLC, men jeg tror det kan bli bra til slutt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar